دکتر مـظاهـری : بـخش اقـتصادی نـیازمنـد یک رسانـه حــرفه ای و با ساختارغیردولتی است

دکتر مـظاهـری : بـخش اقـتصادی نـیازمنـد یک رسانـه حــرفه ای و با ساختارغیردولتی است

 روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد :در فعالیت های اقتصادی کشور نقش روابط عمومی ها مؤثر و تعیین کننده است و دست اندرکاران رسانه ها و روابط عمومی ها می توانند در تنظیم انتظارات تورمی هدایت گر باشند.
 دکتر مظاهری ، رییس کل بانک مرکزی که در دومین همایش ملی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی سخن می گفت : ضمن بیان این مطلب افزود :
یکی از مسائل اقتصادی ما بحث تورم است و آنچه در نرخ تورم یک اقتصادپویا تاثیر می گذارد ،سه عامل سیاست های پولی ، مالی و انتظارات تورمی است که رسانه ها می توانند با انعکاس مسائل اقتصادی به جامعه اثرگذار ، تعدیل کننده و روشنگر باشند.
 رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد : این نقش روابط عمومی ها سنگین و خطیر است ، روابط عمومی ها باید از مشکلات اقتصادی شناخت داشته باشند و با تعامل نخبگان و کارشناسان اقتصادی اطلاعات صحیح را دراختیار مردم قرار دهند .
 وی گفت : باید ظرفیت لازم  را در ساختار روابط عمومی ها ایجاد کرد و ریشة مشکلات را یافت . قدرت برقراری ارتباط از الزاماتی است که روابط عمومی ها باید داشته باشند و در پذیرش تحولات به مردم کمک کنند.
 ایشان ضمن بیان این موضوع که روابط عمومی ها باید جایگاه تعامل اندیشه ها باشند ، اظهار کرد : تمام اطلاعات ، نقدها ، توجیهات و توضیحات روابط عمومی ها باید به دور از پیشداوری باشند.
 دکتر مظاهری بر لزوم ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها تاکید کرد و گفت : ما هنوز در بخش اقتصادی فاقد یک رسانة حرفه ای مستقل هستیم ؛ یک رسانه حرفه ای اقتصادی که وابستگی به هیچ نهاد دولتی نداشته و با تحلیل های درست در تصمیم گیری ها مؤثر باشد.
وی در پایان یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها و رسانه ها را تبدیل اختلافات فردی به اختلاف در مفاهیم برشمرد و افزود :
وجود اختلاف نظر امری بدیهی و طبیعی است اما رسانه ها بایداز دامن زدن به اختلاف افراد بپرهیزند و از این اختلاف ها زمینه ای برای ارایه نظریات و نقدها بسازند.


 



تعداد بازديدها:   6,703